Sunday, April 6, 2008

Kepimpinan pelajar ipg: bagai tukul dengan pahat?

Bagai tukul dengan pahat itulah yang dapat digambarkan kepada kepimpinan pelajar ipg. Kebajikan pelajar hanya akan di jaga apabila ada aduan dan arahan daripada pihak pelajar dan pengurusan kepada mereka. Boleh dikatakan barisan kepimpinan ini dilantik semata-mata mengikut kehendak pihak bpg hanya sekadar mewujudkan barisan kepimpinan pelajar yang kononnya bermatlamat dapat menjaga kebajikan pelajar dan melicinkan aktiviti yang dianjurkan oleh pengurusan ipg, sebaliknya barisan kepimpinan ini dianggap oleh sesetangah pelajar sebagai kuli atau pencacai pihak pengurusan ipg supaya segala peraturan yang dijalankan tidak di halang oleh pelajar. Barisan kepimpinan ini juga boleh dikatakan sebagai lembu yang dicucuk hidungnya oleh pengurusan ipg supaya mengikut arahan dan telunjuk mereka.
Kemana hala tuju barisan kepimpinan kita hari ini yang digambarkan bakal mengambil alih tampuk kepimpinan pemimpin2 negara jika tidak mempunyai jati diri yang teguh dapat berdikari dan menerajui kepimpinan yang mantap di ipg2 mereka? Sedarlah wahai kawanku sekalian kita yang akan menentukan hala tuju kita suatu hari nanti, jika perkara ini masih lagi berlanjutan mungkin identity seorang guru yang akan lahir nanti bukan seorang guru yang berintegriti tetapi guru yang basi dan tidak pandai berdikari serta tiada kreativiti.

disediakan oleh:
kalam batu

6 comments:

ibnu saadan said...

jpp ad supe mcm xde kat maktab ni. x buat kkeje ke ap?

Ainul Basirah said...

hahaha...manerlaa aderrr.yang ade pun sian wat keje sorang2

Anonymous said...

kena ada tag team yg bagus bley wat keje... idea ada tp kalo nak harap sorg dua yg wat keja, badang pun kalah... pandai komen tp abuk pun x da...
tingkatkan kualiti, kurangkan kontrovesi!

p/s: tidak berkaitan dengan yg hidup atau mati...

Ainul Basirah said...

bagus2..ni yang kitaa nak..telus mengomen...baru napak sket

ibnu saadan said...

ambo setuju benar!!! bising2 jugak keje mesti jalan

Anonymous said...

setengah org cakap jer byk..tp keje xjalan...n jgn kje nk salahkan org..kalo diri sendiri pon xbetol...kalo asyik gadoh pon xgune..bukan selesai masalah..jgn ingt diri tu bagus sgt smpai kata sume org xbetol..kite manusia biase..xlari dari wat salah..dah mmg kite hamba yg lemah..ade mata,pandang...ade tlinga,dengar...ada otak, LU PIKIR LA SENDIRI....=)